📰 Title: | Tracksail | 🕹️ / 🛠️ Type: | Game |
---|---|---|---|
🗃️ Genre: | Simulation | 🚦 Status: | 05. Tested & Working (status) |
🏷️ Category: | Simulation ➤ Naval | 🌍️ Browser version: | |
🔖 Tags: | Naval Sim | 📦️ Package Name: | |
🐣️ Approx. start: | 📦️ Arch package: | ||
🐓️ Latest: | 2005-02-08 | 📦️ RPM package: | |
📍️ Version: | 1.0 | 📦️ Deb package: | |
🏛️ License type: | 🕊️ Libre | 📦️ Flatpak package: | |
🏛️ License: | GPL-2 | 📦️ AppImage package: | |
🏝️ Perspective: | Third person | 📦️ Snap package: | |
👁️ Visual: | 2D | ⚙️ Generic binary: | |
⏱️ Pacing: | Real Time | 📄️ Source: | |
👫️ Played: | Multi | 📱️ PDA support: | |
🎖️ This record: | 🕳️ Not used: | ||
🎀️ Game design: | 👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | |
🎰️ ID: | 13234 | 🐛️ Created: | 2010-08-20 |
🐜️ Updated: | 2021-11-07 |
[en]: | A small game where you guide a small boat through a track competing for the fastest time with other players | [fr]: | Une simulation de régate entre voiliers monotypes multijoueur (uniquement) en LAN |
---|
🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) t(202xxx) t(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]
💰 Commercial: (empty)
🍩️ Resources
• (empty):
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]
🐘 Social
Devs (Tracksail Team [fr] [en]): [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
The Project: [Blog] [Chat] [Forums] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [reddit] [Discord]
🐝️ Related
📦️ Misc. repositories
[Repology] [pkgs.org] [Arch Linux / AUR] [openSUSE] [Debian/Ubuntu] [Flatpak] [AppImage] [Snap] [PortableLinuxGames]
🕵️ Reviews
[HowLongToBeat] [metacritic] [OpenCritic] [iGDB]
🕊️ Source of this Entry: [Site on Mastodon (date)]
🐘 Social Networking Update (on Mastodon)
🕹️ Title:
🦊️ What's:
🏡️
🐣️
🔖
📦️
📖 Our entry: http://www.lebottindesjeuxlinux.tuxfamily.org/en/online/lights-on/
🥁️ Update:
⚗️
📌️ Changes:
🐘 From:
🏝️ https://invidious.lunar.icu/
🦉️ https://invidious.lunar.icu/
🦝️ https://invidious.lunar.icu/
🦝️ https://invidious.lunar.icu/
🕵️ https://invidious.lunar.icu/
🕯️ https://invidious.lunar.icu/
🕯️ https://invidious.lunar.icu/
🎲️ https://invidious.lunar.icu/
🎲️ https://invidious.lunar.icu/
🎲️[fr] https://invidious.lunar.icu/
🎮️ https://invidious.lunar.icu/
🎮️ https://invidious.lunar.icu/
🐧 https://invidious.lunar.icu/
🐧 https://invidious.lunar.icu/
Originally written by Tero Kuusela & Stefan Brockmann, 2002
Other contributors: Rob Johnson, 2004
Tracksail is a small game where you guide a small boat through a track competing for the fastest time with other players. It's written in Java.
The idea in Tracksail is to guide your sailing boat through a race track. Each single track has a fixed amount of laps it must be sailed through to reach the goal. The track consists of gates represented with 2 buoys, a red one and a green one. When going through a gate, the red buoy of the gate must be on your left and the green buoy on your right.
Une simulation de régate entre voiliers monotypes multijoueur (uniquement) en LAN, par la Tracksail Team.
En Java.
Tracksail est une simulation de régate entre voiliers monotypes multijoueur (uniquement) en LAN.
Une régate comporte un nombre de tours donné devant être effectué par les voiliers. Chaque tour est délimité par des portes représentées par 2 bouées : une rouge et une verte. Lorsque vous vous engagez dans un tour, la bouée rouge doit être passée à votre gauche (bâbord) et la bouée verte à votre droite (tribord). Le projet est issu d'un projet universitaire.
L'idée de Tracksail est de guider votre voilier à travers un circuit délimité par des bouées. Chaque circuit unique a un montant fixe de tours devant être parcourus pour atteindre l'objectif. Le circuit se compose de portes représentées par deux bouées, une rouge et une verte. Lorsque vous allez à travers une porte, la bouée rouge de la porte doit être sur votre gauche et la bouée verte sur votre droite.
🚀️ LANCEMENT DU JEU :
• Sur une console lancez le serveur par : $ ./server.sh
• et lancez sur autant d'autres consoles que de joueurs la commande : $ ./client.sh.
• Sur chaque client saisissez n'importe quel nom et l'adresse du serveur (127.0.0.1 ou localhost pour jouer sur le même PC que le serveur).
• Un client clic sur Create Game,
• les autres sur le bouton Join Game puis sur la partie en dessous.
🕵️ Test (1.0):
Les flèches pour la direction, le curseur pour border (=tendre la voile, curseur à gauche) ou choquer (=du mou, à droite).
Simple & parfait !