📰 Title: | Sqrxz 2 | 🕹️ / 🛠️ Type: | Game |
---|---|---|---|
🗃️ Genre: | Arcade | 🚦 Status: | 05. Tested & Working (status) |
🏷️ Category: | Arcade ➤ Platformer ➤ Puzzle Platformer ➤ Misc. | 🌍️ Browser version: | |
🔖 Tags: | Frustrating | 📦️ Package Name: | |
🐣️ Approx. start: | 📦️ Arch package: | ||
🐓️ Latest: | 2011-03-10 | 📦️ RPM package: | |
📍️ Version: | 0.80 | 📦️ Deb package: | |
🏛️ License type: | 🎁 Free of charge | 📦️ Flatpak package: | |
🏛️ License: | Free | 📦️ AppImage package: | |
🏝️ Perspective: | Third person | 📦️ Snap package: | |
👁️ Visual: | 2D | ⚙️ Generic binary: | |
⏱️ Pacing: | Real Time | 📄️ Source: | |
👫️ Played: | Single | 📱️ PDA support: | |
🎖️ This record: | 🕳️ Not used: | ||
🎀️ Game design: | 👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | |
🎰️ ID: | 12967 | 🐛️ Created: | 2011-05-02 |
🐜️ Updated: | 2021-11-07 |
🎲️ Gameplay: (202xxx), (202xxx), [fr](202xxx),
🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) t(202xxx) t(202xxx) t(202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]
💰 Commercial: (empty)
🍩️ Resources
• (empty):
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]
🐘 Social
Devs (Sqrxz 2 Team [en]): [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
The Project: [Blog] [Chat] [Forums] [mastodon] [twitter] [Facebook] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [reddit] [Discord]
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Sqrxz 2
Another day another journey… As living on planet earth and its surrounding solar system seemed boring Sqrxz decided to check out another location in the universe. Just in case and to be extra careful he took a pocketful of emeralds with him to keep him in ready cash, but after starting his exciting journey he realised all his emeralds are suddenly missing! Retracing his steps Sqrxz notices mysterious creatures popping up all over the place to hinder him in his search… Oh what troublesome days… Help poor Sqrxz get back all his emeralds!
Sqrxz 2 is a Jump’n’Run which requires a sharp mind and fast reflexes, high frustration is guaranteed. Original Sqrxz made by Marcus Vesterlund (Maze) and John Holmvall (Hojo).
Sqrxz 2 is a sequel to this game created by Rodolphe Boixel (Thor), Shahzad Sahaib (Kojote), Alexander Wiklund, Simon Butler and Jane Mumford (Jayne).
Sqrxz 2 uses code of the following Open-Source projects in an unmodified form: SDL, SDL_Mixer, libmodplug and zlib – you can get the source code of the mentioned libraries by visiting the respective homepage, as we do use the official standard versions. The use of those libraries is also promoted with a screen “ingame”. If anyone wants to have the object files, feel free to ask.
Un jeu de plateformes et de rapidité de réflexion, par la Sqrxz 2 Team.
Sqrxz 2 est le second épisode du jeu Sqrxz, par des auteurs différents. C'est un jeu de plateformes et de rapidité de réflexion car le temps est limité et il est nécessaire de ramasser tous les objets pour ouvrir la porte de sortie de chaque tableau. Frustration garantie selon ses auteurs ...
Un autre jour, une autre journée ...
Après avoir vécu sur la planète Terre et dans les environs du système solaire, il semble que Sqrx commença à s'ennuyer car il décida d'aller faire un tour ailleurs dans l'univers. Juste au cas où et pour être très prudent, il s'emplit les poches d'émeraudes afin d'avoir une monnaie d'échange, mais après avoir démarré cette journée passionnante, il réalisa que ses émeraudes avaient disparues !
Faisant chemin inverse pour les retrouver, Sqrx constata que de mystérieuses créatures apparaissaient çà et là pour entraver ses recherches ...
Oh quels jours ennuyeux ...
Aidez le pauvre Sqrx à retrouver ses émeraudes !
Des mêmes auteurs : Giana’s Return, Sqrxz 2, Sqrxz 3,
Voir aussi / See also: Sqrxz, Sqrxz2, Sqrxz 3,
🚀️ LANCEMENT DU JEU :
Après avoir rendu exécutable le binaire correspondant (clic droit sous votre gestionnaire de fichier), lancez en console :
• pour une architecture 32 bits : $ ./sqrxz2_ubuntu32 -aa -b24
• ou pour une architecture 64 bits : $ ./sqrxz2_ubuntu64 -aa -b24
Les options de lancement (extrait du fichier options.txt du 1er opus) :
-w : window mode (not fullscreen)
-fs : fullscreen (-x2 automatically added)
-x2 : zoom with no antialiasing
-aa : zoom with antialiasing
-b16 : 16 bits video mode
-b24 : 24 bits video mode (maybe usefull if fade in/fade out looks crappy)
-ogl : experimental OGL (we like feedback on that)
ogl display in 640x480 using VSYNC for smoother scrolling
-ogl -hd : experimental OGL HD (we like feedback on that)
ogl display in 1360x768, useful for 16:9 screens;
screen centered, no stretching
🕵️ Test (0.80) :
Un jeu très soigné (graphisme, interface, bande son, effets sonores), néanmoins le graphisme nous a paru un peu moins joli que son prédécesseur.
Un gameplay encore plus difficile que le 1er par ses passages délicats, la quantité d'adversaires et leur rapidité.
Personnellement j'ai encore été moins loin qu'avec le 1er (je n'ai pas passé le 1er écran :)), les auteurs nous ont prévenu : ce n'est pas pour les mauviettes :).
Assez bien.